Pagina's

21 november 2008

pittenzak zonder pitten

Ik vind kersenpitten wat groot voor in een kussen, vooral eentje om in je nek te leggen.
Na wat rondsurfen zag ik dat je er ook rogge in kan steken. Toen ik eindelijk een winkel had gevonden die wat granen verkoopt wist ik niet meer of het nu rogge of gerst moest zijn ... Ik koos voor gerst, kwam thuis en zag dat het rogge moest zijn. Maar, 'k heb de gerst er in gestoken en dat werkt even goed denk ik. Ik heb er niet echt een patroon van, hij is gemaakt van restjes stof, 't moet wel 100% katoen zijn.

Ik stikte compartimentjes in het zakje waar de gerst in zit, zo schuift niet alles naar één kant. Nog een tip: steek al je gerst (of iets anders) er in, stik toe, en verdeel dan in bv. 3 stukken. Je duwt je vulsel wat aan de kant een steekt speldjes zodat het wat blijft zitten. Naast de speldjes kan je gewoon stikken. Ik vond dit makkelijk omdat ik zo gelijkmatig kon verdelen en eens checken of er genoeg vulling in zat, te veel, goed verdeeld, ...
Met een ander restje maakte ik nog een afneembaar hoesje dat in de wasmachine kan.

Voila, ik maak hem een beetje vochtig en leg hem drie minuten in de microgolf.

Ondertussen zag ik op veel amerikaanse blogs dat iedereen er daar rijst in steekt, da's in ieder geval handiger om te vinden, en ik denk misschien goedkoper. Binnenkort een pittenzak zonder pitten met rijst dus.

En nog meer ondertussen kreeg ik de tip dat rijst wel snel afkoelt, da's dus geen goed idee. Maar lijnzaad zou zacht zijn en de warmte wel bewaren. Binnenkort een pittenzak zonder pitten met lijnzaad dus.


2 opmerkingen:

Mamasha zei

Rijst koelt wel heel snel af, das een beetje een minpunt.
Ik kocht lijnzaad in de natuurwinkel (zat in mijn zoons cherry belly die hij cadeau kreeg), zacht en blijft lang genoeg warm.

an zei

aan Mamasha:
Da's een goeie tip! Snel afkoelen is geen goed plan. Ik ga eens kijken of ze hier in de natuurwinkel dat lijnzaad hebben. Bedankt!